Flessenhals rond sluizencomplex

Op 30 augustus 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Frustraties rond nieuwe verkeerssituatie sluizencomplex

Na vele weken zijn de wegenwerkzaamheden aan het sluizencomplex recent afgerond. En het moet gezegd: voor zwakke weggebruikers is de situatie duidelijk verbeterd. Door de aanleg van een nieuw afgescheiden fietspad kunnen fietsers zich nu veilig verplaatsen langsheen de sluizen. Een ganse verbetering ten opzichte van de oude situatie zonder fietspad die vaak voor gevaarlijk situaties zorgde voor fietsers. Aandacht voor verkeersveiligheid in Nieuwpoort is meer dan ooit belangrijk en moet een topprioriteit blijven voor het beleid

Flessenhals

Maar mogen we ook even stil staan bij de nadelen van de nieuwe verkeerssituatie? De manier waarop de verkeersstroom voor auto’s nu is ingericht, geeft regelmatig aanleiding tot verkeersopstoppingen. Voor inwoners van Sint-Joris of voor diegene  die van de industriezone komen (bijvoorbeeld na een bezoekje aan het containerpark of de handelaars ), is het soms  lang aanschuiven op drukke momenten. Iedereen wordt immers dezelfde richting op gestuurd: allen eerst richting Nieuwpoort-Stad. Zo creëert deze nieuwe verkeersinrichting haar eigen flessenhals. Dit tot grote frustratie van inwoners, bezoekers en  handelaars.

Gaëtan Billiau, secretaris N-VA Nieuwpoort en lid van het AGB: “Als N-VA Nieuwpoort gaan wij resoluut voor veilig en vlot verkeer, maar dan wel voor àlle weggebruikers.  Stof tot nadenken voor het stadsbestuur.”