Provincie zal afgebrand gebouw op provinciedomein Koolhofput afbreken

Op 24 oktober 2014, over deze onderwerpen: Veiligheid

De N-VA heeft in de West-Vlaamse provincieraad de deputatie aan de tand gevoeld omtrent het afgebrand gebouwtje op het provinciedomein Koolhofput (Nieuwpoort) langs de Frontzateroute. Raadslid Luc Coupillie (Diksmuide) heeft aangedrongen dat de provincie een initiatief neemt in plaats van het gebouw nu te laten verkommeren. De bevoegde gedeputeerde voor provinciale domeinen, Guido Decorte (CD&V) heeft laten weten dat het gebouw zal worden afgebroken.

Provincieraadslid Luc Coupillie (Diksmuide) geeft meer duiding: “Op het provinciaal domein Koolhofput staat er een gebouw dat dienst deed als schuilhuisje voor wandelaars, vissers en mountainbikers. In het voorjaar 2014 werd dit gebouw geteisterd door een brand, blijkbaar veroorzaakt door een daad van vandalisme of door één of andere vorm van calamiteit. Kennelijk zouden koperdieven brand veroorzaakt hebben bij het afsmelten van de kunststof rond koperdraden.”

De N-VA-fractie is tevreden dat het provinciebestuur het gebouwtje nu zal afbreken want dit kwam de veiligheid van spelende kinderen niet ten goede. “De ruïne moet onmiddellijk beter afgeschermd worden voor het publiek vooraleer het afgebroken wordt”, sluit Luc Coupillie af.