N-VA Nieuwpoort stelt programma en enkele kandidaten voor!

Op 17 juli 2012

N-VA Nieuwpoort stelt programma en enkele kandidaten voor!

Op 14 oktober gaat de N-VA resoluut voor de verandering in Nieuwpoort. De N-VA wil
de kracht van verandering gebruiken om te verbeteren.
Met een groep politieke
nieuwkomers en een mooi programma wil N-VA een nieuwe kracht zijn die
Nieuwpoort opnieuw leven inblaast.

De voorbije maanden heeft de Nieuwpoortse N-VA gewerkt aan een programma dat Nieuwpoort terug in beweging moet brengen. Lijsttrekker in
Nieuwpoort voor N-VA wordt Matthias Priem. Daarnaast zijn Sabine Slembrouck
(2), Benedikt Swennen (3), Johan Roelens (4), Els Deceuninck (5), Marc Braem,
Pierrette Lantsoght, Dario Clauw, Patrick Baeckelandt, Danica Jevremovic en
lijstduwer Christian Boute alvast kandidaat op de lijst. Binnenkort maakt N-VA
de rest van de kandidaten voor 14 oktober bekend.

De N-VA ziet zeven speerpunten voor Nieuwpoort:

1. N-VA staat voor efficiënt en krachtig besturen waarbij het pad van een        voorzichtig en realistisch financieel beleid dient te worden bewandeld. De komende jaren zal Nieuwpoort het financieel beter moeten met minder. Elke euro dient efficiënt besteed te worden!

2. N-VA streeft naar een veiliger verkeer rondom de schoolpoorten en betere maatregelen inzake  mobiliteits- en parkeerproblemen voor een verhoogd comfort van onze  inwoners en bezoekers.  N-VA staat ook voor een kwaliteitsvol fietsbeleid. De oprichting van een mobiliteitsfonds moet voorzien in middelen voor investering en onderhoud van wegen en fietspaden.

3. De N-VA wil ondernemerschap stimuleren door de oprichting van een lokaal ondernemingsloket dat meedenkt met onze lokale middenstanders. Voor een gezond ondernemingsklimaat zijn een efficiënte dienstverlening, een goedparkeerbeleid en vlotte mobiliteit noodzakelijk. De domeinen economie en toerisme moeten voor een betere afstemming in dezelfde bevoegdheidsportefeuille van 1 schepen worden samengebracht.

4. Een sociaal Nieuwpoort voor iedereen steunt op een rechtvaardig sociaal beleidwaarbij middelen ten goede komen aan mensen die ze echt nodig hebben. AlsN-VA kunnen wij misbruiken niet aanvaarden. Hierbinnen kan de rol van hetSociaal Huis worden versterkt.

5. N-VA heef ook ambitie in de vrije tijd. Wij staan achter een actieve en meer
    dynamische aanpak van het lokaal jeugd- en sportbeleid
    . De unieke plaats aan zee moet maximaal tot zijn recht komen in een ‘Sport voor allen’-beleid. Vrijwilligers krijgen bijzondere aandacht en het verenigingsleven is het sluitstuk voor een bruisende stad.

6. Voor N-VA Nieuwpoort zijn senioren een integraal deel van de gemeenschap. In een Ouderenbeleidplan wil N-VA senioren aanzetten tot een actieve en gezonde levensstijl en door stimulering van nieuwe woonvormen aandacht schenken om zo lang mogelijk zelfstandig te wonen in eigen stad.

7. Een veilig en net Nieuwpoort  is voor N-VA een absolute topprioriteit.Zowel op straat als in gebouwen! N-VA Nieuwpoort wil o.m. een versterkte  controle en naleving van reglementering omtrent brandpreventie en  –veiligheid van gebouwen. Bovendien wenst N-VA dat Nieuwpoort naast eenduurzame stad ook een propere en nette stad is. Meer aandacht voorvuilnisbakken en kordater optreden tegen sluikstorten en hondenpoep.

Na 14 oktober wil de N-VA een positieve kracht vormen voor Nieuwpoort. “De kracht van verandering verankeren is de uitdaging waar we vandaag voor staan. De N-VA gelooft daar in. Ons verhaal is sterk, onze manier van politiek handelen is ons handelsmerk en ons enthousiasme
een belangrijke troef”
, aldus lijsttrekker Matthias Priem, “Geen betere manier om de kracht van verandering uit te drukken dan allemaal nieuwe gezichten. Onze kandidaten staan
voor een ongebonden, frisse kijk op de Nieuwpoortse politiek en hebben